Мнемотехніка: використання коректурних таблиць
Актуальність мнемотехніки для дошкільнят обумовлена тим, що саме в цьому віці в дітей переважає наочно-образна пам'ять.
Найчастіше запам'ятовування відбувається мимоволі, просто тому, що якийсь предмет або явище потрапили в поле зору дитини. Якщо ж він буде намагатися вивчити і запам'ятати те, що не підкріплене наочної картинкою, щось абстрактне, то на успіх розраховувати не варто.
Мнемотехніка для дошкільнят якраз допомагає спростити процес запам'ятовування, розвинути асоціативне мислення і уяву, підвищити уважність .
Більш того прийоми мнемотехніки в результаті грамотної роботи вихователя призводять до збагачення словникового запасу та формування зв'язного мовлення.
Заняття з ліпленя "Мишеня"
Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з властивостями пластиліну; вчити ліпити мишку на основі яйцевидної форми; показати способи створення виразного образу: загострення мордочки, використання додаткових матеріалів(гарбузове насіння, намистинки, мотузочка); розвивати дрібну моторику, відчуття форми; виховувати інтерес до занять з ліплення.
Мишка мишці розказала,
Де лежить шматочок сала.
Не дістати того сала,
От тому і розказала.
Пальчикова гімнастика "Дощик"
Пальчикова гімнастика для дітей представляє собою набір вправ, спрямованих на розвиток дрібної моторики руки, тобто спільних дій систем організму дитиниини (м`язової, зорової, нервової, кісткової), які формують здатність виконувати точні, дрібні рухи пальцями і кистями.
Гімнастика для рук дозволяє дитині швидше навчитися виконувати пальцями безліч рухів - від захоплення предметів до маніпуляцій з дуже дрібними об`єктами. Без розвитку цих здібностей дошкільнику досить складно обходитися при самообслуговуванні: треба вміти тримати ложку, застібнути ґудзик, зашнурувати черевики і т.д. Від того, наскільки розвинені м`язи кисті пальчиковими гімнастиками, буде залежати якість малювання, письма.
Дождик, дождик!
Кап-кап-кап!
Мокрые дорожки.
Нам нельзя идти гулять -
Мы намочим ножки!
Масаж долонь шишками та горішками
Масаж кисті руки шишкою
Шишка швидко пробігає,
Ручки наші розминає.
(Затиснути шишку між долонями, перекочувати її вперед-назад. Повторювати 7—10 разів.)
Вправна шишечка моя —
Здоровішим буду я.
(Покласти шишку па долоню, промовляти слова.)
Метелики прилетіли
І на щічки нам сіли.
(Шишечкою почергово торкатися до правої та лівої щічки, повторювати 7—10 разів.)
Крильцями полоскотали —
Діти враз веселі стали.
(Пальчиками помасажувати щічки.)
Масаж кисті руки горіхом
Веселенький біг струмочок,
(Колові рухи горіхом по долоні правої руки.)
Повернув на горбочок,
(Покласти руку на тверду поверхню, перекочувати вверх від зап'ястя до середнього пальчика.)
Стрімко вниз він покотився
(Перекочувати вниз від середнього пальця до зап'ястя.)
І в долоньці опинився.
(Так само помасажувати ліву ручку. Повторювати 5 разів.)
Заняття з аплікації "Листопад-листопад - листя по вітру летять"
Програмовий зміст: викликати інтерес до створення колективної композиції; навчати розкладати готові форми (листочки) різного кольору й розміру на блакитному фоні, переміщувати в пошуках вдалого розташування й акуратно приклеювати; продовжити знайомити з технікою клаптикової аплікації; познайомити з теплими кольорами спектру; розвивати відчуття форми, кольору, композиції; виховувати інтерес до яскравих, гарних явищ природи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий